שלא נדע: למה חשוב לעשות צוואה?

צוואה היא אחת הדרכים להסדרת חלוקת רכוש לאחר פטירת החותם. צוואות וירושות הן חלק מעבודת עורך הדין. עו”ד צוואות וירושות צריך לבדוק אם יש על חותם הצוואה לחץ או השפעה כלשהי מצד אחד ממקוריו שיתכן ויהיה אחד המוטבים בצוואה.

אפשר למנוע מריבות לאחר פטירת מי מבני המשפחה על יד חתימה על צוואה. אפשר לחתום על צוואה בפני שני עדים זרים שאין להם קשר לצוואה גם ללא עו”ד צוואות וירושות. בגלל הרגישות של סעיפי הצוואה בעת פתיחתה מומלץ לפנות למי שעוסק בתחום, עורך דין צוואות וירושות.

איך מוודאים שהצוואה תקינה?

כדי לקיים את רצון המצווה יש להגיש את הצוואות לבית משפט לקבלת צו קיום צוואה. צו זה מאשר את הצוואה כלשונה והמוציא לפועל של הצוואה יפעל על פיה. לפני הוצאת צו קיום צוואה יפרסם בית המשפט על קיום בקשה לצו ומי שמרגיש שהוא קופח בדרך זו או אחרת מוזמן להגיש בקשה לבית המשפט להתנגדות להוצאת צו קיום הצוואה. הליך זה מאלץ את בית המשפט לקיים דיון בו משתתפים המוציא לפועל והמתנגד. בית המשפט ייתן את החלטתו.

כשאין צוואה כתובה מגישים היורשים בקשה לצו ירושה. עורך דין צוואות וירושות מייצג את היורשים בבית המשפט עד לקבלת צו ירושה המפרט איך לחלק את הירושה ומי היורשים החוקיים. גם במקרה זה אפשר להגיש ערעור על הבקשה.

למי מומלץ לחתום על צוואה?

זוגות שנישאים בנישואין שניים ורוצים להסדיר את הרכוש בין יורשיהם מהנישואין הראשונים לבין יורשים מהנישואין השניים. אנשים שעוסקים בעבודות מסוכנות וכאלה שיש להם הרבה מה להוריד ורוצים למנוע סכסוכים בין בני משפחה בעת מותם.

אנשים בודדים משאירים שאין להם למי להוריש את רכושם לאחר מותם והם משאירים אחריהם צוואות כדי להסדיר את העניין.  הם מצווים את הדירה שלכם לעירייה כדי לקיים בה בית לחיילים בודדים, או לארגון כלשהו שבהם עבדו שנים רבות. את הצוואה הזו מגישים לבית המשפט לקבלת צו קיום צוואה ואם אין מתנגדים מקרב אנשים הטוענים לירושה, נותן בית המשפט צו קיום צוואה.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן