בקשה לצו ירושה

צו ירושה הינו צו בעל תוקף משפטי שנועד להסדיר את נושא חלוקת הרכוש של מנוח שלא ערך צוואה. צו ירושה אינו כולל פירוט של אופן חלוקת הרכוש, אך קובע את החלוקה בין היורשים. על מנת להוציא את הצו, יש להגיש בקשה לצו ירושה ללשכת הרשם לענייני ירושה או לבית הדין הרבני.

לשם מה נועד צו קיום צוואה או צו ירושה?

כאשר אדם הלך לעולמו מבלי להותיר אחריו צוואה, הרי שהיורשים החוקיים ייקבעו בהתאם להוראות חוק הירושה והם יהיו יורשים על פי דין. יורשים של מנוח, יכולים להיות בני הזוג, קרובי משפחה או המדינה. הגשת בקשה לצו ירושה הינה חיונית, מועילה ואף הכרחית במטרה למנוע מחלוקות לגבי חלוקת רכוש שהותיר אחריו המנוח. צו ירושה מתייחס לרכוש וחפצים בעלי ערך סנטימנטלי, למכוניות, נכסי נדל”ן וכו’. במידה והמנוח הותיר אחריו צוואה, הרי שאופן חלוקת הרכוש ברור ומעוגן במסמך כתוב וחתום מראש. אולם, במקרה של מוות מפתיע או שהצוואה לא נמצאה, הרי שיש לפנות לערכאות המתאימות על מנת לבצע את חלוקת הרכוש על פי דין ובאופן המבטיח שמירה על זכויות היורשים.

פנייה לערכאה המתאימה בהתאם להוראות החוק

בקשה לצו קיום ירושה ניתן להגיש הן לרשם הירושות והן לבית הדין הרבני. בית הדין הרבני פועל  בהתאם לדין הירושה כפי שמופיע בהלכה, כלומר הבנים הם היורשים את אביהם. רשם הירושות פועל על פי החוק האזרחי, כאשר העדיפות הראשונה הינה חלוקת הרכוש והממון לבן או בת הזוג של הנפטר והילדים. בקשה לקיום צוואה הינו הליך המתבסס על חוק הירושה, וחשוב לבצע את ההליך בהתאם להוראות החוק הנוגעות לרישום. בקשת צו ירושה חייבת לכלול את פרטיהם של היורשים, את קירבתם למנוח ואת חלקם בירושה הכוללת.

ליווי משפטי מקצועי בהליך הגשת בקשה לקיום צוואה

צו ירושה נועד לאפשר ליורשים לתבוע את חלקם בירושה על פי הדין. בכל הגשת בקשה לצו קיום צוואה, הרי שמומלץ לפנות לקבלת ליווי וייעוץ משפטי מקצועי. משרד עורכי דין בנימיני – דבש הינו משרד מוביל וותיק המתמחה בתחום דיני משפחה. אנו מעניקים ללקוחותינו מגוון שירותים מקצועיים בתחום צוואות וירושות הכוללים הגשת בקשה לצו ירושה במטרה להגן על האינטרסים של הלקוח ולממש את זכויותיו על פי חוק באופן מיטבי.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן