הגשת תביעת גירושין

תביעת גירושין הינה תביעה המוגשת על ידי צד אחד על מנת להתניע תהליך של גירושין גם אם שני בני הזוג טרם הגיעו להסכמות הנדרשות וישנם נושאים שיש צורך לברר בין כתלי בית המשפט לענייני משפחה, או בית הדין הרבני הכול בהתאם לערכאה אליה הוגשה תביעת הגירושין.

תביעת הגירושין מהווה הודאה בחוסר היכולת של בני הזוג להגיע להסכמות בנוגע לפירוד בכוחות עצמם, וחשוב לשמור אותה לשימוש רק כמוצא אחרון, במיוחד כאשר אתם עוד צפויים לחלוק את האחריות בנושאים משותפים (כמו ילדים, עסק משותף, וכדומה) לאורך החיים גם לאחר הפירוד. 

כיצד מגישים תביעת גירושין

תביעת גירושין מכילה התייחסות לנושא או לנושאים שעליהם יש צורך להחליט במסגרת של דיון משפטי. לאחר הגשת התביעה, יידרש בן הזוג להגיש התייחסות לנושאים שעלו בתביעה ולאחריהן יתקיים דיון שפסק הדין שיתקבל בו יחייב את הצדדים. 

נושא “מירוץ הסמכויות”

קיימת הסברה לפיה אם הגבר מקדים את אשתו בהגשת תביעת גירושין, עדיף לו לעשות זאת כשהוא פונה אל הערכאה המשפטית הדתית – בית הדין הרבני כאשר מדובר בבני זוג ששניהם יהודים. לעומת זאת אם האישה היא המקדימה את בעלה רווחת הדעה בקרב הציבור שעדיף לה להגיש את התביעה בערכאה האזרחית, הלא היא בית משפט לענייני משפחה. בהקשר זה חשוב מאוד לא לעשות הכללות! יש להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום הגירושין על מנת להבין את ההשלכות של הגשת תביעת גירושין בערכאות השונות בנסיבות הייחודיות שלכם.

 

למה חשוב להיוועץ בעורך דין גירושין מנוסה?

בין אם מבחינתכם כלו כל הקיצים ואתם מתכוונים להגיש תביעה חד צדדית לגירושין, או בין אם קיבלתם תביעה כזו ועליכם להגיב אליה, מומלץ בחום לפנות מייד לעורך דין גירושין מנוסה שיסייע לכם לנתב את ההליך בצורה הנכונה ביותר עבורכם ולהגיב על כל פעולה שנוקט בה בן הזוג.

הגשה חד צדדית של תביעת גירושין הינה איתות ברור כי בן הזוג אינו מתכוון להשקיע את המאמצים הראויים להשגת פרידה נטולת קונפליקטים. בעוד בחירה זו היא לעיתים מצערת, חשוב בכל זאת לבחור בדרך זו כאשר היא הברירה הטובה ביותר. חשוב להיוועץ עם עורך דין גירושין על מנת להכין תביעה איכותית, להגיש אותה לערכאה המתאימה לכם ביותר ולנהל אותה באופן מושכל. חשוב לא פחות להתמודד עם תביעה כזו באופן שקול.

 

משרד עורכי דין בנימיני-דבש – משרד מנוסה שיסייע לכם להתנהל בדרך הנכונה ביותר עבורכם!

אם אתם מתמודדים עם תביעת גירושין, מתכוונים להגיש כזו או נדרשים להגיב על אחת – קיבעו עימנו פגישה וקבלו מידע מהימן, ייעוץ מקצועי ואוזן קשבת. אנו נדע להשיג עבורכם הסכם גירושין שישרת אתכם נאמנה לאורך כל שנותיכם בעתיד ולא יגרור קונפליקטים ונושאים לא פתורים שיכבידו עליכם ויזכירו לכם את העבר פעם אחרי פעם. הייצוג על ידי עורכי דין לענייני משפחה מנוסים ומקצועיים עשוי לאפשר הפיכת חיסרון ליתרון, לשמור היטב על האינטרסים שלכם ולהמשיך הלאה בחייכם לאחר הפרידה.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן