הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

גם אם נראה שהנישואים שלכם עלו על שירטון, ייתכן שניתן עדיין להציל אותם. אם לא אמרתם נואש, אם אתם יודעים מה יהווה הצלחה מבחינתכם, אם אתם יכולים לנסח בבהירות את התנאים לשלום בית – אלה שאם לא יקוימו מבחינתכם מערכת היחסים הזו דינה להסתיים – אולי יש מקום לשקול הסכם שלום בית ולחילופין גירושין.

מהו הסכם שלום בית ולחילופין גירושין?

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין הינו “הסכם מגירה” לגירושין, או “שניים במחיר אחד”. במהלך ההסכם, המנוסח על ידי שני הצדדים תוך חשיבה משותפת ומתן כבוד זה לצרכיה של זו (וההיפך), יפורטו הצעדים הנדרשים להשגת שלום בית, הקריטריונים שעל פיהם תימדד ההצלחה של שלום בית, והקריטריונים לפיהם יופעל, אם יופעל, הסכם הגירושין. הסכם שלום בית ולחילופין גירושין מנוסח על ידי שני עורכי דין גירושין (אחד עבור כל צד בזוגיות) או במקרה המוצלח יותר, על ידי עורך דין אחד המייצג באובייקטיביות את שני הצדדים. מרגע שנחתם, לא יכול עוד אף אחד מהצדדים “להפתיע” את השני בתביעת גירושין בלתי צפויה, כל הנתונים ידועים לכולם והזוגיות מקבלת “צ’אנס” אמיתי להשתקם.

מה מופיע בפרק שלום הבית של ההסכם?

זוגות המתעניינים בהסכם שלום בית ולחילופין גירושין מגיעים לאחר שחוו משבר ביחסיהם אך הם עדיין מעוניינים לתת לזוגיות הזדמנות נוספת לנצח את האתגרים שעברו. לכן, בהסכם שלום הבית ניראה התייחסות למשבר, כולל התחייבות של הצדדים ללכת לטיפול זוגי, להתמודד עם המשבר (למשל בגידה, אלימות, התמכרות, וכן הלאה) ואפילו סנקציות במקרים של התדרדרות במצב. בנוסף, בהסכם שלום הבית עשויים להופיע עקרונות כלליים שאליהם מתחייבים בני הזוג הן בקשר הזוגי והן בגידול הילדים.
הסכם שלום הבית כולל בדרך כלל לוח זמנים, או חלון הזדמנויות ליישום שלום הבית, בדרך כלל מספר חודשים. לאחר תקופת ניסיון זו, ניתן להפעיל את הסכם הגירושין שכבר נוסח.

היתרונות של הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

זוגות רבים מעידים על הקלה שהם חווים לאחר ניסוח ואישור הסכם שלום בית ולחילופין גירושין. כאשר כל הנתונים ידועים, אף אחד לא מפתיע את השני, וההליך נעשה ממקום של כבוד ורצון כנה לנסות לשקם את היחסים, הסכם שלום בית ולחילופין גירושין מספק את הקרקע לאיחוי הקרעים וחזרה לזוגיות טובה.
משרד עורכי דין משפחה “בנימיני – דבש” מתמחה בעריכת הסכמי שלום בית ולחילופין גירושין, בין אם כמייצגים של צד אחד או בהליך של גישור שיתרום לשני הצדדים. אנו מזמינים אתכם לנסח הסכם באווירה חיובית, בסבלנות ובתשומת לב, הסכם שיעניק לכם את הסיכוי הגדול ביותר לחזור זה לחיקה של זו (ולהיפך) אך בה בעת יהווה מסגרת טובה לפרידה אם הניסיון לא צולח.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן