הפרת הסכם גירושין

שלא כמו רוב החוזים (המחייבים את הצדדים מרגע שחתמו עליהם), הסכם גירושין הוא כזה שיש לקבל עבורו את אישורה של ערכאה משפטית (בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני), וככזה, הפרתו הינה דומה להפרה של פסק דין. כיצד ניתן להתמודד עם הפרת הסכם גירושין? האם ניתן למנוע מראש הפרה כזו? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

הסכם גירושין הינו חוזה לכל דבר המאגד בתוכו את הסכמות שני בני הזוג בעניינים השונים הנוגעים לפירודם, בין אלה סיום הקשר והתרת הכתובה, חלוקת רכוש, הסדרי ראייה ומשמורת על הילדים המשותפים, ותשלומי מזונות ילדים.

שלא כמו רוב החוזים (המחייבים את הצדדים מרגע שחתמו עליהם), הסכם גירושין הוא כזה שיש לקבל עבורו את אישורה של ערכאה משפטית (בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני), וככזה, הפרתו הינה דומה להפרה של פסק דין. 

כיצד ניתן להתמודד עם הפרת הסכם גירושין? האם ניתן למנוע מראש הפרה כזו? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

מהי הפרה של הסכם גירושין?

הסכם הגירושין, כאמור, מאגד בתוכו רשימה של זכויות וחובות, שקיבלו תוקף של פסק דין לאחר אישור בית המשפט (או בית הדין הרבני), ושעל כל אחד משני בני הזוג לכבד לאורך חייהם. 

אי עמידה בהתחייבות כלשהי המוטלת על אחד הצדדים מכוח ההסכם שנחתם (למשל אי תשלום דמי המזונות במלואם וכסדרם) מהווה הפרה של הסכם גירושין (לו כזכור תוקף של פסק דין) ותטופל ככזו. 

כיצד מתמודדים עם הפרה של הסכם גירושין?

נושא אכיפת תנאיו של כל הסכם גירושין הינו נושא בעל משמעות עליונה, וניתן לדרוש אכיפתו באופנים שונים, הכול בהתאם למהות ההפרה ומערכת הנסיבות הכוללת, כך למשל:

עם הפרת תנאי תשלום המזונות ניתן להתמודד בדרך של פניה אל לשכת ההוצאה לפועל. 

פתיחת תיק כנגד החייבים בתשלום מזונות בלשכת ההוצאה לפועל היא פשוטה וקלה יחסית, וכיום העניין מטופל במהירות ובהצלחה במרבית המקרים. 

בנושא הפרת הסכם גירושין בכל הנוגע לטיפול בקטינים ולהסדרי הראייה שלהם, ניתן לפנות למשטרה ולהגיש תלונה בגין הפרת צו שיפוטי. במידה ויש צורך בטיפול מהותי יותר, יש לפנות אל עורך דין גירושין ולשקול פנייה לבית המשפט.

הפרת הסכם גירושין פותחת גם פתח לפנייה לבית המשפט בהתבסס על טענה של ביזיון בית המשפט. טענה זו כדאי להעלות רק אם כל שאר הערוצים העומדים בפני העותר להסדר ואכיפה של ההסכם עלו בתוהו.

אם הוראות הסכם הגירושין נוסחו במעורפל וקיומן משאיר פתח לפירושים אישיים ניתן לפנות לבית המשפט ולהגיש תביעת ביצוע פסק דין. 

הסכם גירושים שנוסח על ידי עורך דין גירושין טוב, יכול למנוע הרבה עוגמת נפש

חשוב מאוד ליזכור כי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הפרות הסכם גירושין היא למנוע אותן מלכתחילה. עריכת הסכם גירושין הוגן וברור, תוך התחשבות באפשרויות, בצרכים וברצונות של כל אחד מבני הזוג (גם כשסיום הקשר נעשה בטונים צורמים, ובמיוחד אם יש לבני הזוג ילדים קטנים) תקטין משמעותית את הרצון והצורך לחפש אחר דרכים להתמרד נגד ההסכם שאושר, ותאפשר להמשיך הלאה בחיים, תוך שמירה על ההסכם והסטאטוס קוו שהוא יוצר, לאורך שנים רבות.

עורכי הדין במשרדנו עוסקים דרך קבע במתן ייעוץ וליווי משפטי למתגרשים. צברנו ניסיון רב בניסוח הסכמי גירושין ונדע ליצור גם עבורכם הסכם גירושין מקיף וברור, הסכם שהסיכוי שיופר הינו קטן מלכתחילה ושאם בכל זאת קורה שמי מהצדדים אינו עומד במחויבויותיו כפי שנקבעו בהסכם קל יהיה להתמודד עם הפרתו ולאכוף את קיומו.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן