זכויות הגבר בגירושין

תהליך הגירושין הוא תהליך לא פשוט, בעיקר אם מדובר בגירושין בין בני זוג שיש להם ילדים בני פחות מ 18 שנים. מדובר על פירוק של משפחה, על נכסיה, חבריה, זכויותיה וחובותיה. לא פעם אנחנו שומעים שיח חברתי ער בנוגע לזכויות האישה, זו שבדרך כלל נבחרת כהורה המשמורן לילדים, זו שידה על התחתונה בכל הקשור להכנסות, רווחים ועצמאות כלכלית לאחר קבלת הגט, לאחר הגירושין. אבל מה עם הגברים? האם להם רק חובות בתהליך הגירושין?

גבר הנמצא בתהליך של גירושין, חשוב שיגן על זכויותיו ויעמוד על הזכות שלו לקבל את אשר מגיע לו – הן בהיבטים של חלוקת הרכוש והן בהיבטים של המשך הטיפול המשותף בילדים. ההתעקשות על קבלת הזכויות היא הכרחית – וחשוב שיהיה לך לצידך מישהו שמבין בזכויות שלך, שיכול ללוות אותך בתהליך. הפניה לעורך דין גירושין יכולה להיות הבחירה החכמה ביותר שאתה יכול לעשות כרגע – מייד נסביר מדוע.

זכויות הגבר בגירושין – כל ההיבטים החומריים וחלוקת הרכוש

כל זוג שנישא אחרי שנת 1974, אינו כפוף עוד לחזקת השיתוף. בזוגות הנשואים פחות מארבעים שנים ומבקשים כעת להתגרש, יקבע חוק יחסי ממון את האופן שבו יחולקו נכסיהם (אלא אם ביניהם החליטו אחרת, לאחר ההחלטה להתגרש או במסמך מאושר על פי דין כמו חוזה לחיים משותפים, טרם נפלה ההחלטה “לפרק את החבילה”). העיקרון המוביל בחלוקת הרכוש יהיה ההנחה שהרכוש נצבר כששני בני הזוג תרמו לתהליך, לכן המטרה תהיה חלוקה שווה והוגנת של הרכוש. במקרים בהם ישנו רכוש שהתקבל במתנה או בירושה או שיש סיבה להניח שהרכוש שייך לאחד הצדדים, או במקרים בהם קיימת הסכמה נקודתית לעניין זה, יהיו נכסים שלא יחולקו בין בני הזוג. אולם בכל מקרה בו לא קיימת סיבה או הסכמה כזו – הכל יחולק, כולל נכסים, כספים, חובות, קרנות פנסיה, עסקים עצמאיים, מוניטין ועוד. זכויות הבעל והאישה שווים לעניין חלוקת הרכוש, כך שהבעל זכאי לקבל מחצית מהנכסים / ההון שהאישה היתה אחראית לצבירתו, בדיוק כשם שהאישה זכאית לקבל מחצית מהנכסים וההון שצבר הבעל בעת הנישואין.

זכויות הגבר – האב – מבחינת גידול הילדים, תשלומי מזונות והסדרי ראיה

אם פעם, חזקת הגיל הרך קבעה כי עד גיל שש הילד עובר אוטומטית לגור עם אמא – היום, נידונים בערכאות המשפטיות מקרים שונים ובהחלט ישנה פתיחות לפתרונות מסוגים שונים, כגון משמורת לאב (בכל גיל) או משמורת משותפת (בה אין הורה אחד משמורן והורה אחר שאינו משמורן, אלא המשמורת נחלקת בין ההורים). בכל מקרה, על האב לשאת בתשלומים הנדרשים עבור גידול הילד – מרביתם באופן בלעדי (100% מגובה התשלומים) חלקם שווה בשווה עם האם, עד גיל 15.
התקשרו לעורך דין טוב לענייני משפחה וגירושין, ואפשרו לו לעזור לכם להגיע להסכם שישמור על זכויותיכם!
כמעין “תיקון”, או אפליה מתקנת, אנחנו מוצאים יותר ויותר גברים שמגיעים לבית המשפט לדיונים אודות תהליך הגירושין שלהם – וזכויותיהם נדרסות מכוח ההרגל. אנחנו מזמינים כל גבר שחשוב לו לשמור על זכויותיו בתהליך הגירושין, ליצור עימנו קשר ולקבל סיוע, ליווי ושמירה על הזכויות הן בתהליך חלוקת הרכוש והן בתהליך בחירת הסדרי הראיה, גובה תשלום המזונות ואופן חלוקת המשמורת על הילדים.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן