חישוב דמי מזונות ילדים

מזונות ילדים נקבעים בהתאם לכמה פרמטרים, בראשם יכולת ההשתכרות של האב ומספר הילדים המשותפים. הליך גירושין הינו מורכב וקשה עוד יותר כאשר מעורבים בו ילדים. הגעה להסכם הוגן הינה בעלת חשיבות רבה ונועדה לאפשר איכות חיים טובה הן להורים והן לילדים. פרידה של זוגות נשואים, הפכה לתופעה שכיחה ולאחר קבלת ההחלטה על פרידה, חשוב לעשות זאת באופן מכובד ותוף שמירה על זכויות שני הצדדים והילדים.

במדינת ישראל, חלה חובת מזונות ילדים על פי הדין הדתי. מדובר על נושא מרכזי ומהותי בכל הסכם גירושין שנועד לכיסוי ההוצאות הכרוכות בגידול הילדים ולשם דאגה לרווחתם ושלומם. חובת מזונות ילדים חלה על שני ההורים, אולם ברוב המקרים, עיקר תשלום דמי המזונות מוטל על האב וזאת משום שברוב המקרים, הילדים מתגוררים עם האם וההוצאות השונות עבור צרכיהם מוטלות על האישה. גובה דמי מזונות ילדים נקבע בהתאם לכמה פרמטרים בהם: רמת הכנסה, הסדרי ראייה ושמורת, גובה הוצאות גידול הילדים ועוד.

פרמטרים לחישוב דמי מזונות ילדים

חישוב מזונות ילדים נחלק לשני סוגים: תשלום חודשי קבוע ותשלום עבור הוצאות חריגות. חישוב מזונות ילדים בתשלום חודשי קבוע כולל את ההוצאות הידועות מראש והקבועות בהן: מזון, ביגוד, חינוך, מגורים, בריאות וכו’. דמי מזונות ילדים מביא בחשבון את רמת המחייה הרגילה ואת אורח החיים של המשפחה טרם הגירושין. דמי מזונות ילדים נועדו לשמור על רמת המחייה של הילדים כפי שהיו מורגלים לה עד לפרידה של ההורים. רכיב מרכזי בתחום המזונות, הינו הוצאות מדור המתייחס להוצאות הנדרשות לצרכי מגורים כגון: שכר דירה, ארנונה, חשמל, מים, טלפון, אינטרנט וכו’. במסגרת ההוצאות החריגות, ניתן לכלול טיפולים בריאותיים, ביגוד חד פעמי, שיעורים פרטיים, טיולים, קייטנות וכדומה.

דמי מזונות במשמורת משותפת

מזונות ילדים הינם פונקציה של זמני שהות והכנסות שני ההורים ואינם נקבעים על פי הגדרה הורית. פסק דין של בית המשפט העליון ביטל את הקשר שבין ההגדרה ההורית – משמורת משותפת לנושא המזונות. מזונות ילדים נקבעים בהתאם לפרמטרים שקבע בית המשפט העליון שהם: היחס בין שכר ההורים והיחס של זמני השהות. כאשר יכולתם הכלכלית של שני בני הזוג דומה, הרי שבתחום משמורת משותפת מזונות, לא יקבע תשלום דמי מזונות כלל וכל אחד מההורים יישא בהוצאות השונות עבור הילדים כאשר הם נמצאים בביתו. במקרים בהם רמת ההשתכרות של ההורים שונה או שזמני השהות שונים, הרי שכל מקרה נבחן לגופו ובהוצאות שאינן תלויות בזמן השהות, התשלום יקבע בהתאם ליחס ההכנסות של ההורים.

ייצוג וייעוץ משפטי מידי מומחים בתחום גירושין, משמורת ומזונות ילדים

משרד עורכי דין בנימיני – דבש הינו משרד בוטיק לענייני משפחה המספק שירותים מקצועיים בתחום המעמד האישי, גירושין, מזונות ילדים, גישור ועוד. צוות המשפטנים הבכירים שלנו ילווה אתכם בכל התחומים הנלווים להליך הגירושין וזאת במטרה לסייע בידכם לעבור את ההליך המורכב והרגיש על הצד הטוב ביותר.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן