חשיבותו של הסכם ממון

חשיבותו של הסכם ממון הינה רבה הוא מהווה “תעודת ביטוח” בענייני רכוש בכל מקרה של גירושין. עריכת הסכם ממון הינה רלוונטית גם כאשר הצדדים חיים בהרמוניה עד לפטירת אחד מבני הזוג או שניהם, שכן הצוואה אינה מגנה על זכויות הילדים באופן מלא בהיבט של גבולות הרכוש.

הסכם ממון נועד להבטיח חלוקת רכוש במקרה של פרידה או פטירה, באופן המקובל של שני הצדדים. מדובר בכלי חשוב המקנה שקט נפשי וביטחון כלכלי בחיים המשותפים.

החשיבות בעריכת הסכם ממון

הסכם ממון בין בני זוג הינו חיוני וחשוב גם עבור זוגות שאינם נשואים אולם חיים יחדיו. הסכם ממון בין ידועים בציבור הסכם ממון ידועים בציבור הינו קריטי וחשוב אף יותר מהסכם שנערך בין בני זוג נשואים שכן בכל מקרה של פרידה, הרי שעלולות לצוץ מחלוקות לגבי רכוש וממון וכן קיימת סכנה להתמודדות מול תביעות וניהול הליכים משפטיים מורכבים, מתישים ויקרים. הסכם ממון בין ידועים בציבור מסדיר את אופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג ומדובר בכלי חיוני, שכן כיום הכל שפיט. חוק יחסי ממון בין בני זוג חל על זוגו נשואים ואינו חל על ידועים בציבור. המשמעויות הנובעות מכך, הינן כבדות משקל ובכל מקרה של סכסוך, הרי שהחוק אינו מגבה אתכם.

חיסכון בזמן, עלויות ועוגמת נפש בניהול הליכים משפטיים

הסכם ממון נועד למנוע מצבים בהם בית המשפט הוא שיכריע בסוגיות של ממון ורכוש בהליכי גירושין או פרידה. חיים משותפים יוצרים “ערבוב” של רכוש וכספים בין בני הזוג ובעת פרידה, החלוקה אינה ברורה או מובנית מאליו. הסכם ממון ידועים בציבור תקף ככל הסכם ממון אחר וזאת בתנאי שהוא חתום בכתב. ההסכם מאפשר לכם לחסוך זמן יקר והוצאות מיותרות על ניהול הליכים משפטיים מורכבים וקשים וזאת באמצעות מתן מענה לכל השאלות העקרוניות והמהותיות העולות במקרה של סיום הקשר הזוגי.

משרד עורכי דין לענייני משפחה

משרד עורכי דין בנימיני – דבש מתמחה בענייני משפחה ומעניק ללקוחותיו מגוון שירותים משפטיים מקצועיים בתחום המעמד האישי, גירושין, גישור, הסכם ממון ועוד. צוות המשפטנים המומחים והמנוסים שלנו ילווה אתכם בניהול משבר הליך הגירושין ויסייע בידכם לעבור אותו בדרך הטובה ביותר.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן