מתי חשוב לערוך הסכם ממון?

הסכם ממון בין בני זוג מומלץ בעיקר שהנישואין הם נישואים שניים. לכל אחד מבני הזוג יש ילדים מהנשואים הראשונים שגם להם הוא רוצה להוריש מהונו ורכושו וכדי למנוע בעיות בעתיד, בעת פטירת הבעל, כדאי לעגן את הכל בהסכם ממון. באילו עוד מצבים חשוב לערוך הסכם ממון?

איך מסיימים מערכת יחסים בצורה טובה?

במובנים רבים, הסכם ממון בין בני זוג נשואים והסכם ממון בין ידועים בציבור הוא אותו הסכם. מבחינת החוק זוג ידועים בציבור זכויותיהם בנושא ירושות וצוואות זהה לזוגות נשואים כדת וכדי. הסכם ממון בין בני זוג מומלץ בעיקר שהנישואין הם נישואים שניים. לכל אחד מבני הזוג יש ילדים מהנשואים הראשונים שגם להם הוא רוצה להוריש מהונו ורכושו וכדי למנוע בעיות בעתיד, בעת פטירת הבעל, כדאי לעגן את הכל בהסכם ממון. מצב נוסף בו מומלץ  לבני הזוג לחתום על הסכם ממון אצל עו”ד הסכם ממון, הוא שלאחד מבני הזוג יש ילדים מנישואים קודמים ולשני אלו נישואים ראשונים. הסדרת חלוקת הרכוש בין הילדים לבן הזוג יפתרו בעיות בעתיד.

מתי עוד חשוב לערוך הסכם ממון?

הסכם ממון מקובל גם בנישואים בין אחד מבני הזוג שיש לו רכוש וכסף שהוא מביא לנישואין ואילו בן הזוג השני הוא אדם נורמטיבי שלעיתים אין לו שום דבר. הסכם הממון יקבע איך יתנהג הזוג בעת פרידה. הסכם ממון בין ידועים בציבור נדרש במיוחד מאחר והזוג אינו נשוי ועמידתו בתנאי ההגדרה של ידועים בציבור אינם מספיקים בעת פרידה או פטירת מי מבני הזוג. במקרה של זוגות ידועים בציבור צריך לשכנע את בית המשפט בעת הפרידה במספר דברים ועל כן הסכם יכול לצמצם את הסכסוך. את הסכם הממון כדאי לעשת בעזרת איש מקצוע בתחום כלומר עו”ד הסכם ממון. הוא בקיא בכל הסעיפים הנדרשים כדי לגרום שההסכם יהיה קביל על בית הדין.

חוזה זה תמיד דבר טוב לעשות

בעיות רבות שעברו זוגות שהגיעו עם חוזה שנחתם על ידם ללא ייעוץ הביאו זוגות אחרים לפנות לעו”ד הסכם ממון מקצועי שיערוך הסכם ממון בין בני הזוג. יש זוגות שבנוסף חותמים גם על צוואות הדדיות. זה מונע בעיות וויכוחים בעת הצורך להפעיל את ההסכם או הצוואה אצל עו”ד הסכם ממון. זוגות ידועים בציבור צריכים לקבל את אישור בית המשפט. כמו בצוואות, במקרה של פתיחת ההסכם בו מתגלים חילוקי דעות, החלטת בית הדין תהיה הקובעת.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן