מהו הסכם ממון?

הסכם ממון הוא הסכם הנחתם בין בני זוג הנכנסים למערכת יחסים זוגית. אלו יכולים להיות זוגות שמתחתנים או זוגות החיים במסגרת זוגית אחרת. הסכם ממון הוא לא חובה, זוהי החלטה אישית של בני הזוג. עורכי דין רבים מגדירים הסכם ממון כחובה, מהסיבה הפשוטה שהניסיון שלהם מראה שהסכם ממון מסייע במניעת בעיות ומצבים לא נעימים גם כאשר מחליטים לפרק את החבילה.

הליך יצירת הסכם ממון

כאשר בני זוג מתחתנים הוא יוצרים ברית זוגית, זוהי שותפות במלוא מובן המילה. לשותפות זו ישנם גם היבטים כלכליים, כלומר בני הזוג הופכים להיות גם שותפים ברכוש. אך במקרים בהם בני זוג נפרדים, זהו מקור לבעיות רבות.

החוק מתייחס לשותפות הזוגית בין בני הזוג כשותפות שוויונית וזהו הגורם המניע מאחורי חלוקת הרכוש. הבעיה היא שכל אחד מבני הזוג מביא איתן לקשר תרומה כלכלית וחומרית שונה. לכל אחד יש שכר שונה ונכסים שונים אותם הוא מביא אל הקשר או אותם הוא צובר במהלך חיי הזוגיות. לא מפתיע שמי שהביא אתו את מרב הנכסים יצא ממורמר מחלוקת רכוש שיווניות.

הסדרת הסכם ממון

הסכם ממון נועד למנוע בעיות מסוג זה ולהסדיר בהסכמה את יחסי הממון בין בני הזוג כבר בתחילת הקשר הזוגי. הסכם ממון לא אומר לכם איך לחלק את הרכוש, זוהי החלטה אישית שלכם. כל מה שההסכם עושה זה מסדיר את ההבנות בין בני הזוג בהווה למקרה שהיחסים יעלו על שרטון בעתיד.

למרות שבני הזוג חופשיים להגיע לאיזה סיכום שירצו ישנם עקרונות חלוקה אשר בדרך כלל מקובלים על רוב האנשים. עורכי דין המתעסקים בהסכמי ממון יוכלו לייעץ בנושא ולהרכיב עבורכם הסכם בהתאמה אישית.

יצירת הסכם ממון בתחילת הדרך

בהזדמנות זו חשוב לציין שהסכם ממון מיועד גם לזוגות שאין להם נכסים.

אני מוצא צורך להזכיר זאת במפורש מכיוון שישנם זוגות רבים המתחתנים בגיל צעיר ללא רכוש וחושבים שהסכם זה אינו רלוונטי עבורם. זוהי טעות, ההסכם יכול להתייחס הן לנכסים שבני הזוג מביאים איתם לקשר וגם לנכסים אשר יצברו בעתיד. לכן גם אם אתם מרגישים חסרי נכסים, עדיין ההסכם רלוונטי עבורכם.

הסכם ממון יכול להיות גם חלק מהסכם טרום נישואים מלא הכולל התייחסות לפרטים אחרים של הקשר ולאו דווקא מהפן הכלכלי. למשל ישנם הסכמי טרום נישואים המשלבים את נושא הממון עם סוגיות של משמורת על הילדים ועוד.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן