מה הם גירושין בהסכמה ולמי זה מתאים

הליך גירושין מטבעו שהוא עלול להציף רגשות שליליים ולהפוך מתוח, טעון וסבוך. במקרים מסוימים למרות שנישואיהם עומדים בפני פירוק יכולים בני זוג לקיים תקשורת תקינה ויעילה מספיק כדי לאפשר הליך גירושין בהסכמה.

בסופו של יום הליך גירושין בהסכמה מוביל לסיום חיי הנישואים בדיוק כפי שעושה זאת הליך גירושין המתנהל תוך מאבק משפטי עכור. אולם, בזכות הנכונות והיכולת להגיע להסכמות בהידברות עניינית, תוך סיוע של עורך דין גירושין, יכולים שני הצדדים גם יחד ליהנות מחיסכון בעלויות, להביא למזעור הפגיעה זה בזו ובילדיהם המשותפים, לשלוט טוב יותר בנוסח הסכם הגירושין ולהניח יסודות טובים להתחלה חדשה.

כמשרד עורכי דין המתמחה בגירושין נדע להמליץ בפניכם על הליך גירושין בהסכמה כאשר אנו נוכחים לדעת כי מתקיימים התנאים המקנים סיכוי גבוה להשלמתו בהצלחה. 

אין טעם לנסות להתגרש בהסכמה כאשר ברור שמצב העניינים אינו מאפשר זאת. מנגד, חבל לא לתת הזדמנות לגירושין בהסכמה אם יש סיכוי טוב שתזכו ליהנות מיתרונות הליך גירושין כזה, כפי שאלה יפורטו בהמשך.

תנאים המאפשרים הליך גירושין בהסכמה

ככל שהדבר נוגע לגירושין בהסכמה ראשית חוכמה היא לוודא כי אצל שני בני הזוג קיים רצון כנה ועמוק ליישב מחלוקות בדרך של הידברות וכך להביא לניסוח הסכם גירושין שיהיה מקובל על שני הצדדים מבלי שבית המשפט נדרש להכתיב פתרונות לסוגיות שהצדדים לא הצליחו להתמודד עימן בעצמם.

כדי שהליך גירושין בהסכמה יצליח נדרשת משני הצדדים מחויבות אמיתית להליך, מוכנות לשתף פעולה, גילוי חשיבה יצירתית וגמישה ופתיחות שתאפשר מו”מ יעיל. טוב יעשו בני זוג המעוניינים בהליך גירושין בהסכמה אם ישכילו לתת משקל לאינטרסים המשותפים (עתיד הילדים למשל) על פני ויכוחים ומחלוקות אשר הובילו לגירושין.

לעיתים אין צורך בייצוג נפרד של כל אחד מהצדדים

כאשר ניטש מאבק משפטי בין בני זוג המצויים בהליך גירושין כל אחד מהם נזקק לשירותיו של עורך דין גירושין. אולם כאשר מתקיימים התנאים המאפשרים גירושין בהסכמה ייתכן מאוד שהצדדים יוכלו להסתפק בשירותיו של עורך דין משפחה בודד, המשמש כמגשר, מנסח עבורם הסכם גירושין בהסכמה ומטפל באישור ההסכם בבית המשפט כך שכל שנותר הוא אקט פורמאלי של קיום טקס הגירושין ברבנות.

היתרונות של גירושין בהסכמה בסיוע מגשר ברורים, חיסכון בהוצאות, הדברות כמעט ישירה, השלמת ההליך במהירות ועוד.

גירושין בהסכמה אינם אפשריים תמיד. ניסיוננו הרב מאפשר לנו לזהות מתי אצל שני הצדדים ישנה נכונות המגובה בהבנת היתרונות המרובים של ניהול הליך גירושין המושתת על מציאת עמק השווה ללא מסירת המושכות לידי בית המשפט. במקרים כאלה אנו מקפידים להמליץ ללקוחותינו לבחור בדרך של גירושין בהסכמה, דרך מכובדת ויעילה אשר בכוחה למנוע סבל מיותר מבני הזוג ומילדיהם ולהניב תוצאות מיטביות עבור כולם.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן