מה כולל הסכם גירושין

הסכמי גירושין תפקידם להסדיר את כל הנושאים שיש לתת עליהם את הדעת בעת פירוק התא המשפחתי. ניתן בנקל למצוא דוגמא להסכם גירושין ברשת האינטרנט, למשל באתרים של משרדי עורכי דין משפחה העוסקים בתחום דיני הגירושין ומתמחים במתן שירותים משפטיים למתגרשים. מי שעומדים בפני הליך גירושין יוכלו למצוא בפסקאות הבאות מידע שימושי רב אודות הסכם גירושין (המכונה לעיתים גם “חוזה גירושין”).

כל זוג המתגרש בישראל נדרש לערוך הסכם גירושין ולאשר אותו בבית המשפט לענייני משפחה או בבית דין דתי לו סמכות מקבילה לנהל את הליך הגירושין (בית הדין הרבני במקרה של שני בני זוג יהודים ובית הדין השרעי כאשר מדובר בבני זוג ששניהם מוסלמים). הסכמי גירושין תפקידם להסדיר את כל הנושאים שיש לתת עליהם את הדעת בעת פירוק התא המשפחתי. ניתן בנקל למצוא דוגמא להסכם גירושין ברשת האינטרנט, למשל באתרים של משרדי עורכי דין משפחה העוסקים בתחום דיני הגירושין ומתמחים במתן שירותים משפטיים למתגרשים. 

מי שעומדים בפני הליך גירושין יוכלו למצוא בפסקאות הבאות מידע שימושי רב אודות הסכם גירושין (המכונה לעיתים גם “חוזה גירושין”).

חשוב לדעת מה צריך לכלול הסכם הגירושין שלכם

הסכם גירושין סטנדרטי יכלול התייחסות לנושאים המרכזיים הרלוונטיים כמעט בכל הליך גירושין. נושאים אלה הם חלוקת הממון והרכוש המשותף, קביעת הורה משמורן והסדרי ראיה להורה השני (קיים גם מבנה של משמורת משותפת), קביעת גובה דמי מזונות ילדים וסעיפים המעידים על הסכמת בני הזוג להתגרש (הבעל מתחייב לתת גט לאשתו והיא מצידה מתחייבת לקבלו) וקובעים מסגרת של לוח זמנים ואת האופן בו ינוהל המשך הליך הגירושין עד להשלמתו.

כל חיפוש ברשת האינטרנט של הסכם גירושין דוגמאות, טופס הסכם גירושין (או אפילו רק טופס גירושין, מסמכי גירושין וכיוצא באלה) יניב שלל נוסחים אופייניים כאשר המכנה המשותף ביניהם הוא הכללתם של הנושאים שהוזכרו לעיל. 

הדמיון בין כל דוגמת הסכם גירושין שנמצא עלול להטעות אותנו ולגרום לנו להאמין כי די בהורדת טפסי גירושין סטנדרטיים והשלמת פרטינו האישיים כדי ליצור במו ידינו וללא מאמץ הסכם גירושין. מכיוון שכל זוג המתגרש מביא עימו מערכת שונה של נסיבות חשוב מאוד להבין כי הורדת הסכם גירושין דוגמא ושימוש בו ללא שהוא עובר התאמה לצרכים ייחודיים עלול להוביל לסיבוכים ומחלוקות בטווח הקצר והארוך כאחד.

בהסכמה, במו”מ או תוך מאבק משפטי

ישנם זוגות אשר גם אם נישואיהם הגיעו למבוי סתום אינם נוטרים זה לזו טינה והם מסוגלים לשבת יחד ולהגיע להבנות והסכמות המקובלות על שני הצדדים. במקרים כאלה יש ובני הזוג יכולים אפילו לוותר על ייצוג נפרד ולהשלים את הליך הגירושין כאשר שניהם מיוצגים על ידי עורך דין גירושין בודד המשמש כמגשר. 

במקרים אחרים נדרשים באי כוח הצדדים לנהל בשמם משא ומתן עד שמושגות הסכמות המאפשרות ניסוח הסכם גירושין עליו מוכנים שני הצדדים לחתום וכך להניע קדימה את הליך הגירושין. 

במקרים חריגים מתדרדר המצב לכדי מאבק משפטי במסגרתו מנסים הצדדים לפגוע האחד בשני אפילו אם הדבר גורם נזק לשני הצדדים גם יחד ולמרבה הצער גם לילדיהם המשותפים.

אנו במשרד עורכי דין משפחה “בנימיני-דבש” צברנו ניסיון רב בניסוח הסכמי גירושין, נוכל לסייע גם לכם לצלוח משוכה זו תוך שמירה על התנהלות עניינית ותקינה מול הצד שמנגד. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, נשמח לייעץ, לספק מידע מהימן ובמידת הצורך להעניק גם לכם ליווי משפטי איכותי ומסור.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן