מה קורה כשצריך את בית הדין לענייני המשפחה?

בית המשפט לדיני משפחה נפתח בעקבות הלחץ הגדול והגובר על בתי המשפט בארץ. התורים הארוכים הצריכו הפרדה ופתיחת בית דין נוסף. חלק מעורכי הדין עשו הסבה והפכו לעורכי דין בענייני משפחה. עורך דין לדיני משפחה צריך להיות מקצוען בתחום כי מדובר בדיני נפשות.

שני בני הזוג הנמצאים במשבר משפחתי זקוקים ליעוץ של עורך דין המתמחה בדיני משפחה. הליווי המקצועי של עורכי דין בענייני משפחה הוא מרגע הגשת התביעה ועד לקבלת החלטת בית הדין. עורכי דין מגישים בשם לקוחותיהם תביעות לקביעת דמי מזונות ילדים. רצוי לו לאב להגיע עם ערך דין לדיני משפחה שייצג אותו ולא להגיע ולייצג את עצמו. עורכי הדין בקיאים בחוק והם יכולים להשיג הסכם הולם לאב.

מה תפקידו של עורך דין לענייני משפחה?

עורך דין לדיני משפחה מלווה את הזוג מרגע החלטתם לפרק את הבית ולפנות לבית הדין הרבני לצורך גירושין. הם מעורבים בהסכמים השונים שנערכים בין בני הזוג, הם מגשרים ביניהם במקרים של חילוקי דעות לא פתירים והם גם מייצגים את בני הזוג בבית הדין. בית הדין לדיני משפחה אמון גם על הוצאת צווי ירושה וצווים לקיום צוואות. הדיון המתנהל לגבי צווים אלו זהה לדיונים של בתי המשפט המחוזיים. עורכי דין לדיני משפחה מעדיפים לפתוח את התיקים הללו בבית הדין במקום בבית המשפט המחוזי בגלל שירות מהיר יותר וההמתנה לקבלת תור לדיון קצרה יותר. אף שיש תביעות מסוימות אותן אפשר לנהל ללא עורך דין רבים מהפונים לבית הדין מעדיפים את שירותי עורך דין לדיני משפחה בעיקר בגלל הבנתו את הנהלים והדרכים להשגת תוצאות טובות לעומת המתדיינים שלא תמיד בקיאים בנושא.

מה חשוב לדעת לפני ההתקשרות עם עורך הדין?

עד לאחרונה חל איסור של לשכת עורכי הדין לפרסום של עורכי הדין משאיסור זה הוסר יש פרסומים , עיקר בעיתונות מקומית, של עורכי דין בכלל ושל עורכי דין לדיני משפחה. לפני התקשרות עם עורך דין לדיני משפחה כדאי לבדוק בספרי לשכת עורכי הדין פרטים לגביו והאם קיימות תלונות של לקוחות עבר.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן