מידע על גירושין בהסכמה

כולנו שמענו סיפורי מצמרי שיער אודות הליכי גירושין מזעזעים אשר פירקו משפחות ופגעו אנושות לא רק בהורים המתגרשים אלא גם בילדים שלהם. כולנו צפינו בסרטים ובסדרות שעסקו בהליכי גירושין שגרמו נזק בלתי הפיך לכל מי אחד מהצדדים וכמובן לילדים. אלו סיבות מספיק טובות בשביל להעדיף הליך של גירושין בהסכמה.

גירושין בהסכמה – מה פירוש?

הרעיון של גירושין בהסכמה, כשמו כן הוא, הוא ששני הצדדים מחליטים להיפרד בצורה יפה, בהסכמה מלאה על כל הפרטים, בלי להגיע לבית משפט ובלי למשוך את הזמן ולגרום אחד לשני נזק כלכלי או אחר.
בדרך כלל זוגות אשר בוחרים ללכת על הליך של גירושין בהסכמה עושים זאת מהטעמים הבאים:
ראשית, הם רוצים לשמור על מערכת יחסים תקינה ביניהם. באמצעות הליך זה הם לא ריבים ולא מוציאים את כל הלכלוך החוצה.
שנית, הם רוצים לשמור על הילדים שלהם ולא להכניס אותם לתהליך מכוער של האשמות הדדיות
שלוש, כשמדובר בזוגות שלא היו נשואים זמן רב והם רוצים לפרק את החבילה כמה שיותר מהר בלי סיבוכי זמן מיותרים
ארבע, כאשר מדובר על מערכת נישואים שאין בה ילדים. אז הרבה יותר קל להגיע להסכמות בין בני הזוג שכן מדובר רק על שאלות של רכוש.
חמש, כשבני הזוג פשוט לא רוצים למשוך זמן מיותר.

איך נפרדים יפה?

גירושין בהסכמה נעשים בדרך כלל במפגש עם עורכי דין גירושין סביב שולחן אחד, מנסחים הסכם בו נקבעים סעיפי חלוקת הרכוש על פי החוק ואם יש הסכם ממון אז מתייחסים אליו, וכן סעיפים המתייחסים למשמורות על הילדים והמזונות שלהם. שני הצדדים נוטים להגיע בתהליך זה להסכמות הגיוניות ושוויוניות כמה שניתן אשר לא פעם שונות מאשר מה שבית המשפט היה קובע עבורם.
חשוב להבהיר, הסכם הגירושין חייב לעבור דרך בית משפט בשביל לקבל אישור משפטי. אם ההסכם איננו הוגן ואיננו שוויוני יכול בית המשפט לבטל אותו. כמו כן הוא יכול לבטל אותו אם נקבע שההסכם נעשה תחת לחץ וכפייה.
הרבה פעמים מגיעים להסכם של גירושין בהסכמה אחרי הליך גישור מסודר אצל עורך דין שמתמחה בכך. בהליך כל צד מציג את הרצונות שלו ומתוכן נוצר הסכם שמבקש לענות על מקסימום רצונות ודרישות של כל צד, כאשר כל אחד חייב להתחשב בצד השני ועל כן, יש לא מעט דברים שהוא ייאלץ לוותר עליו. בסיכומו של דבר מדובר על הליך מהיר, פשוט, והכי חשוב, הליך שמבוסס על מנגנון של הסכמה ולא של שיפוט או מאבק.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן