תיק גירושין

תיק גירושין הינו השם הניתן להליך המתנהל באחת משתי הערכאות המשפטיות המטפלות בארץ בעניין גירושין – בית הדין הרבני (לו סמכות בלעדית לקבוע מי נשוי ומי גרוש) או בית המשפט לענייני משפחה (הערכאה האזרחית המטפלת בנושאים הקשורי בגירושין ומעניקה להסכם גירושין בין בני הזוג תוקף של פסק דין). כיצד פותחים תיק גירושין ומה צריך לדעת? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

מה זה “תיק גירושין” ומה הוא כולל?

תיק גירושין הוא תיק המתנהל באחת משתי הערכאות המשפטיות, ומטפל בהשגת הסכמות בנושאים הרלוונטיים ל”פירוק החבילה” כמו חלוקת רכוש, משמורת ילדים, הסדרי ראייה, תשלום מזונות ילדים, ועוד.
במהלך הטיפול בתיק הגירושין יושגו הסכמות בכל העניינים האמורים ובעניינים נוספים על פי הצורך ורק לאחר מכן ניתן יהיה לאשר חוזה גירושין ולהשיג תעודת גירושין מבית הדין הרבני.

רק בית הדין הרבני מתיר נישואים

אז נכון, השיח בעניין “מרוץ הסמכויות” הוא שכיח ומלא עניין, ועם זאת חשוב להבין עניין עקרוני – בעוד שתי הערכאות מוסמכות לאשר הסכם גירושין (כלומר ליתן תוקף של פסק דין להחלטות בנוגע לתשלומי מזונות, משמורת, הסדרי ראייה, חלוקת רכוש וכיוצא באלה), אך ורק בית הדין הרבני מוסמך להתיר את הנישואין ולהפיק תעודת גירושין בישראל.

לכן גם אם הטיפול באישור הסכם הגירושין שלכם מתנהל בבית המשפט לענייני משפחה, תתבקשו בתום ההליך בבית המשפט, לגשת לבית הדין הרבני ולפתוח תיק גירושין נוסף, שם תקבלו את תעודת הגירושין ורק אז תיחשבו גרושים לכל דבר ועניין, מבחינה הלכתית ומוסדית.

את הבחירה אם לפנות מלכתחילה אל בית הדין הרבני או לנהל תביעת גירושין בבית המשפט לענייני משפחה ורק אז לפתוח תיק גירושין ברבנות יש לקבל רק לאחר היוועצות עם עורך דין גירושין מקצועי ומנוסה. ייעוץ שכזה תוכלו לקבל מאיתנו במשרד עורכי דין בנימיני – דבש.

למה חשוב להיוועץ עם עורך דין גירושין איכותי?

ישנן צורות רבות לניהול תיק גירושין בארץ ודרכים רבות להגיע להסכם גירושין – בהסכמה ומתוך הבנה, או בכפייה ועל ידי הוצאה של עוד ועוד פסקי דין, תביעות והליכים משפטיים. תוך שימוש בעורך דין אחד (מגשר) המייצג את שני הצדדים או תוך שימוש בשני עורכי דין אחד לכל צד (וגם אז אפשר לבחור “לגמור את זה יפה” או להתנגח זה בזה תוך בזבוז משאבים ואנרגיה).
ככל שתפנו לייעוץ משפטי בשלב מוקדם יותר של התהליך, כך תוכלו לקבל יותר נתונים ומידע ולנהל את תהליך הגירושין באופן מושכל יותר.

משרד עורכי דין בנימיני – דבש מתמחה גם בכל בתחום הגירושין, נוכל לסייע בניסוח הסכם גירושין, פתיחת תיק גירושין וניהול מיטבי שלו תוך ניסיון למעט בקונפליקטים אך בה בעת לעמוד איתן על האינטרסים שלכם. נוכל ללוות גם אתכם בתהליך לא פשוט זה להשיג גם עבורכם הסכם גירושין איכותי שיאפשר לכם חיים שקטים ונטולי מהמורות לאחר הגירושין.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן