עורך דין מומחה לדיני גירושין וילדים

גירושין נוטים להיות עניין מורכב שכן בני זוג הנישאים צועדים יחד בדרך משותפת במהלכה הם צוברים נכסים (לעיתים גם חובות), מפתחים קריירה (שני בני הזוג או רק אחד מהם כאשר השני מסייע ומאפשר לו לעשות זאת), צוברים מוניטין (יחד, למשל בבעלות על עסק משותף, או כל אחד בתחום העיסוק שלו).

אולם הנושא הסבוך ביותר, זה המחייב בני זוג גרושים להמשיך לשמור על קשר, ולו הקורקטי ביותר, למשך שנים רבות, הוא ההורות על ילדים משותפים. גירושין וילדים הם עניין מרכזי גם בעייני בית המשפט לענייני משפחה הרואה בהגנה על טובת הילד עקרון על.

גירושין ללא ילדים

בני זוג המתגרשים כאשר אין להם ילדים משותפים נדרשים למעשה למצוא פתרונות רק לנושאים שניתן לכמת בכסף וכך קל למצוא להם פתרון (בניגוד למצב של גירושין וילדים בו הנושא מסתבך), אם כי לא תמיד בקלות, באופן של חלוקת הון ונכסים. כך למשל לא תמיד ברור איזה רכוש יחשב רכוש משותף וככזה יחולק באופן שווה בין הצדדים ואיזה רכוש אין להחשיב לצורך חלוקה זו ויש להותירו בבעלות אחד הצדדים בלבד (למשל נכס שקיבל אחד מבני הזוג בירושה).
הסכם הגירושין הנכתב על ידי עורך דין גירושין של זוג המתגרש ללא ילדים יהיה בדרך כלל קצר ופשוט יחסית שכן אין צורך לכלול בו סעיפים אופייניים להסכם גירושין וילדים אשר עניינם משמורת על הילדים, הסדרי ראיה ומזונות ילדים, סעיפים הנחשבים מרכזיים בהסכמי גירושין ילדים.

גירושין בהריון

קורה ובני זוג מגיעים אל שוקת שבורה בכל הנוגע לנישואיהם דווקא כאשר הם מצפים לילד משותף. פעמים אחרות ישנו ספק אם הבעל הוא אכן אביו הביולוגי של הילד שבדרך.
חשוב להדגיש כי בישראל בעלה של אישה שהרתה בעוד היא רשומה כנשואה לו ייחשב לנצח, עלפי המצב המשפטי הנוהג כיום, כאב הביולוגי. בית המשפט לא יאשר בדיקת רקמות לצורך בירור ספק הנוגע לאבהות משום שאם יתברר שהבעל אינו האב הביולוגי פירוש הדבר שהילד הוא ממזר (ילדה תיחשב ממזרת) על כל המשמעויות הרות הגורל הנובעות מכך לפי דין תורה.
במקרים בהם רוצים האישה, הבעל ממנו היא מתגרשת והאב הביולוגי להסדיר את עניין האבהות נהוג כיום שהבעל ימסור את “ילדו” לאימוץ כך שהוא למעשה מוותר עליו כליל והאב האמיתי יוכל לאמצו ולהפוך כך לאביו לכל דבר ועניין.
כאשר זוג מתגרש בעוד האישה בהריון יכלול הסכם הגירושין התייחסות לילד שעדיין לא בא לעולם תוך לקיחתו בחשבון בכל עניין הקשור בילדים, דהיינו משמורת, הסדרי ראיה ומזונות ילדים. כל זאת בין אם יהיה זה ילדם היחיד או שכבר יש להם ילדים משותפים נוספים.

משרד עורכי דין משפחה בנימיני – דבש מתמחה גם בתחום דיני המשפחה בכלל ובליווי משפטי של זוגות המצויים בהליכי גירושין בפרט. צברנו ניסיון רב בכל הנוגע לגירושין וילדים, אנו נדע לנצל את העובדה שבכל הקשור לילדים ישנה נטייה לשמור על אינטרס המשותף לשני הצדדים גם יחד, הלוא הוא טובת ילדיהם, אינטרס שגם בית המשפט לענייני משפחה רואה בו כמרכזי בכל עניין המובא לפניו ואשר בו מעורבים ילדים.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן