פרידת ידועים בציבור

ידוע בציבור בהתאם לחוק הוא מי שעומד במספר כללים וביניהם מגורים משותפים, ניהול משק בית משותף ותא משפחתי כמו זה של זוגות נשואים כדת. פרידה של ידועים בציבור, המלווה ע”י עורך דין ידועים בציבור, היא בדיוק כמו תהליך גירושין של זוגות נשואים.

האם לידועים בציבור יש את אותן הזכויות כמו לנשואים רגילים?

יש בארץ מספר רב של אזרחים שאינם יכולים לבוא בברית נישואין ברבנות זאת בגלל סיבות שונות, חלקם זוגות מעורבים, כוהנים וגרושות וסיבות נוספות. הקשיים שמערימה הרבנות הראשית, ופסילת אנשים רבים מלהינשא דרכה, מביאים זוגות רבים לא להקים חופה, לצאת לאחת המדינות שמאפשרת להם לעשות נישואים אזרחיים, אלא להקים משפחה ללא נישואין. חלקם מקימים בית ללא כל הסכם כתוב של עו”ד ידועים בציבור, דבר שיכול בעתיד להיות בעייתי, ואחרים פונים למשרד עורך דין ידועים בציבור, כדי לחתום על הסכם שיגדיר את השותפות ביניהם.

למה זכאים ידועים בציבור?

ידוע בציבור בהתאם לחוק הוא מי שעומד במספר כללים וביניהם מגורים משותפים, ניהול משק בית משותף ותא משפחתי כמו זה של זוגות נשואים כדת. פרידה של ידועים בציבור, המלווה ע”י עורך דין ידועים בציבור, היא בדיוק כמו תהליך גירושין של זוגות נשואים. חלוקת רכוש שנצבר בתקופת היותם ידועים בציבור נעשית על פי חוקי ישראל ולפי המקובל במשפחה נורמטיבית. ניתן למצוא בספר של לשכת עורכי הדין רשימת עו”ד ידועים בציבור שנותנים שירותים לידועים בציבור. יש זוגות ידועים בציבור שמעוניינים למסד את הזוגיות שלהם ופונים לעורכי דין ידועים בציבור שנבחרו על ידם כדי שינסח עבורם הסכם. במקרה של פרידה הוא ישמש כבסיס לחלוקת הרכוש והכספים וקביעת הסדר בקשר לילדים.

מה קורה כשיש חילוקי דעות?

ישנם גברים שעוזבים את ביתם ועוברים לחיות עם ידועה בציבור. כל זמן שהגבר בחיים אין בעיה. הבעיות מתחילות כשהגבר נפטר, אין הסכם בינו לבין הידועה בציבור שלו, ויורשיו מהמשפחה הקודמת דורשים את הרכוש והכסף שלו. גם לידועה בציבור יש מעמד משפטי ולכן יש משפטים רבים בין משפחת המנוח לבין הידועה בציבור. במקרה של חילוקי דעות ומשפטים בין יורשי המנוח לזוגתו כדאי להיוועץ עם עורכי דין ידועים בציבור ולקבל חוות דעת מקצועית מתאימה למצב שנוצר. לא מעט בתי משפט פסקו לטובת הידועה בציבור מאחר וזכויותיה שוות לבת זוג מנישואין. לאור בעיות רבות שנוצרות עם ידועים בציבור בתחום הכספי והרכוש כדאי לזוגות העוברים להיות ידועים בציבור לאגן את היחסים בהסכם כתוב אצל עו”ד ידועים בציבור. גם צוואה הדדית יכולה לפתור את הבעיה ולכן צריך לקבל שירות של עו”ד ידועים בציבור שמתמחים בתחום.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן