שינוי סכום מזונות

במסגרת תהליך גירושין שעובר זוג אשר מחליט להיפרד, נקבע מה סכום המזונות שעל האב לשלם לאם עבור ילדיהם. סכום זה נקבע על פי כללים שונים, מספר הילדים, גילם, הצרכים שלהם, סגנון החיים לו הם היו רגילים כשההורים התגוררו ביחד, ואלמנטים נוספים שמשפעים על כך. אך אחרי שקובעים את דמי המזונות, הרי ששני הצדדים יכולים להגיש תביעה, במידה והם ימצאו סיבה לכך, הן להגדלת מזונות מצד אחד או להקטנת מזונות מצד אחר. ולכך צריך להגיש תביעת מזונות.

כפי שניתן להבין, תשלום דמי מזונות לילדים הוא איננו דבר קבוע וסופי. אומנם בית המשפט מנסה לכמת בצורה נכונה את הצרכים של הילד כך שיהיה ניתן לקבוע בצורה וודאית מה הם דמי המזונות אותם צריך לשלם האב, אך מן הסתם, אין הדבר יכול להיות סופי ומוחלט.

הרבה פעמים הצרכים של הילדים משתנים, עם זה מטעמים של שינוי בגיל, שינוי במצב רפואי, שינוי באופי החינוך שהם מקבלים או שינוי אחר שיוצר צרכים חדשים. במצב כזה על הצד אשר מבקש לשנות את גודל המזונות, כלומר על האם שמגישה תביעה להגדלת מזונות להוכיח שאכן הצרכים השתנו והילדים זקוקים ליותר ממה שנקבע תחילה. על מנת להוכיח זאת, יש להציג ראיות שאכן הצרכים של הילדים השתנו וכן שהדבר גובה עליות גבוהות יותר, ולכן יש צורך בהגדלת המזונות.

חשוב לומר, מלבד תביעה להגדלת מזונות, ניתן להגיש גם תביעה להקטנת מזונות. תביעה זו מתבצעת על ידי האבות, אשר מבקשים להפחית את נטל המזונות שהם משלמים. ישנן מספר סיבות, בגינן הם יכולים להגיש תביעה זו:

ראשית, הצרכים של הילדים קטנו, ולכן אין סיבה שהם ישלמו את מלוא הסכום כפי שהיה בעבר.

שנית, האם מרוויחה יותר ומצבה הכלכלי טוב יותר ממה שהיה בעת תהליך הגירושים, לכן אפשר שהחלוקה ביניהם תהיה יותר שיווניות.

שלוש, האם החלה ביחסים חדשים ויש מי שמפרנס את הילדים.

ארבע, מצבו הכלכלי של האב התדרדר והוא לא יכול לעמוד בסכום שנקבע.

חמש, אם הילדים לא מעוניינים לראות אותו או לשמור איתו על קשר, הרי שיש לו עילה שלא לשלם להם מזונות.

אם אתם רוצים לקבל עוד מידע על תביעת מזונות  והגדלת מזונות או הקטנת מזונות, זה הזמן לפנות אל משרדו של בנימיני דבש, עורך דין בכיר בתחום של דיני משפחה. אצלנו תוכלו לקבל את כל המידע שאתם מחפשים בנושא. 

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן