תביעה להגדלת מזונות

אף כי גובה מזונות לילדים נקבע על ידי בית המשפט בעת הדיונים על תנאי הפרידה יש יותר אימהות שמגישות תביעה להגדלת מזונות. אפשר להגיש תביעת מזונות ילדים אחת לשנה וכדי שבית המשפט יענה לבקשה צריך להיות שינוי בהכנסות האב.

חשוב לשמור על הילדים!

תשלום מזונות לילדים הוא חובה. גברים שתשלום מזונות ילדים קשה להם משתמטים מהתשלום. המוסד לביטוח לאומי מעביר לאישה את דמי המזונות ומגיש תביעה להגדלת מזונות כנגד הבעל.

אף כי גובה מזונות לילדים נקבע על ידי בית המשפט בעת הדיונים על תנאי הפרידה יש יותר אימהות שמגישות תביעה להגדלת מזונות.  אפשר להגיש תביעת מזונות ילדים אחת לשנה וכדי שבית המשפט יענה לבקשה צריך להיות שינוי בהכנסות האב. גברים רבים נשארים ללא אמצעים בסוף החודש ולאחר ששילמו מזונות הם יורדים מתחת לקו העוני. בדרך כלל הגבר הוא זה שעוזב את הבית שנשאר לאישה והילדים והוא נאלץ לשכור דירה, שכידוע עלותה לא זולה, או לחזור לגור בבית הוריו. יש גברים שמקימים משפחה חדשה והסכום הנותר לא מאפשר זאת.

ההבדל בין פעם להיום

בעבר האבות לא היו מעורבים בגידול הילדים. הם היו מוטרדים בפרנסת הבית ובבניית העתיד. בשנים האחרונות יותר אבות הם חלק בלתי נפרד מגידול ילדיו ולכן רבים פונים לבית המשפט בבקשה לשמורת משוטפת. במקרה כזה יש לילדם שני בתים. ההורים עוברים להתגורר אחד בקרבת השני כדי למנוע מהילדים טלטלות עקב הגירושין.

תשלום מזונות ילדים הוא קלף ואמצעי לחץ של האישה על הגבר.  לא אחת מפעילה האישה סנקציות כלפי הגבר, כמו ביטול ביקורי הילדים אצל האב, או להאשימו בהתנהגות לא ראויה כלפי הילדים. והכל כדי להגיש תביעה להגדלת מזונות. אימהות משתפות את ילדיהם ומסיתות אותם כנגד האב מה שגורם לא פעם לניתוק בין הילדים שאינם יודעים את הצד של האב.

איך לשמור על המשפחה למרות הגירושין?

ניתוק אבות מילדיהם  נמשך לעיתים לשנים רבות בגלל התערבות האם ורק בהגיע הילדים לבגרות מתחדש הקשר. מספרם הרב של  תיקי תביעה להגדלת מזונות יוצר תור ארוך בבית המשפט ולעיכוב בדיונים בהם. למרות  עבודתם המסורה של השופטים בתחום יכולה תביעת מזונות ילדים כזו להתעכב מאוד ולעמוד על כשנה ממועד הגשת התביעה ועד לקבלת החלטת בית המשפט. הרבה הורים מגיעים להסכמות ביניהם כדי להטיב עם גידול הילדים וחותמים ביניהם על הסכם שלפיו הם פועלים. אבל לא כל ההורים חווים גירושים טובים.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן