דמי מזונות ילדים

זוגות שמתגרשים מתדיינים על סעיפים רבים ואחד מהם, ואולי החשוב מכולם הוא דמי המזונות לילדים. הצד המחזיק את הילדים אמור לקבל דמי מזונות לכל אחד מהילדים. בית המשפט הוא זה שקובע את גובה דמי המזונות על פי נתונים שנמסרים לו והקשורים להכנסות הבעל. דמי מזונות ילדים הוא הסעיף עליו יש סכסוכים וכל אחד מבני הזוג מציג את ההוכחות שלו לגבי ההכנסות וההוצאות והכל כדי לגרום להקטנת סכום המזונות

תשלום דמי מזונות ילדים מביא גברים רבים לרדת אל מתחת לקו העוני. משכורות ממוצעות של שכירים בארץ אינן גבהות ולאחר תשלום דמי המזונות לא נשאר סכום סביר ממנו אפשר להתקיים. מה עד בדרך כלל הגברים הם אלה שעוזבים את הבית המשותף ונגזר עליהם לשכור דירה או לחזור לגור עם ההורים ולכן גברים רבים מגישים תביעות לבית המשפט להקטנת מזונות ומצד שני מגישות הנשים בקשות הגדלת מזונות. הדבר מחמיר עוד יותר עם הגבר מתחתן בשנית ורוצה להקים משפחה. ההכנסה החודשית  שלו, בניכוי דמי מזונות ילדים, לא משאירה סכום מספיק להחזיק משפחה חדשה.

איך עושים את זה יפה? האם זה אפשרי?

עד לפני כמה עשורים גירושין היו באים יותר מצד הגבר מאשר האישה הרי שבתקופה זו, שגם לאישה יש עצמאות כלכלית וקריירה יש יותר ויותר פניות של נשים לפירוק המשפחה ולגירושין. בעבר הייתה האישה תלויה בהכנסות הבעל.

אישה שהילדים נמצאים אצלה במשמורת  רשאית להגיש בקשה, לבית המשפט לענייני משפחה, להגדלת מזונות. במידה ויש שינוי בהכנסות הבעל בית המשפט יכול להגדיל את המזונות. נדיר שבית המשפט יפעל להקטנת מזונות. יש זוגות שמגיעים להסכמה, שמקבלת חותמת בית המשפט, שבנוסף  לדמי מזונות ילדים הבעל גם משתתף בהוצאות השוטפות כמו חוגים, טיפולי שיניים ודברים נוספים שאינם נכללים בכלכלת הילד.

כיום גברים מעורבים יותר בגידול ילדיו ובזמן האחרונה יותר זוגות מעוניינים במשמורת משותפת לגידול הילדים. כלומר לילדים יש שני בתים והם עוברים מבית לבית לפי חלוקת ימי השבוע. מרבית הזוגות עוברים לגור אחד בקרבתו של השני כדי להקל על הילדים.  במקרה של משמורת משותפת נלקחת בחשבון גם הכנסתה של האם.

עוד מאמרים בנושא

תחומי עיסוק המשרד

ליצירת קשר חייגו:

או כתבו לנו:

יצירת קשר ליעוץ:

דילוג לתוכן